Recensie: I thought scout uniforms were fireproof

I thought scout uniforms were fireproof, putting the fun in scouting

In het boekje "I thought scout uniforms were fireproof" vertelt auteur Shane Barker een heleboel anekdotes en scoutingverhalen, en geeft enkele tips hoe je het scoutingspel leuker kan maken voor jeugdleden.

In this book I've shared a few of the things I've learned along the way, and I've shared a few of my favorite stories.

Het is een dun boekje. Door de leuke verhalen en de informele schrijfstijl ben je er zo doorheen. Er zijn negen hoofdstukjes, waarbij anekdotes afgewisseld worden met goede tips. Die tips zijn gebaseerd op de jarenlange ervaring die Shane heeft met scouts, niet op welke vorm van onderzoek of literatuur dan ook. De tips zijn erg concreet, je kan ze gelijk de volgende opkomst uitproberen.

Shane geeft tips om activiteiten leuk te maken en de scouts geïnteresseerd te houden. Geef de scouts verantwoordelijkheid, voeg een competitie-element toe, maak activiteiten afwisselend en uitdagend. Doordat de schrijver deze tips voorziet van leuke verhaaltjes is het een leuk boekje om te lezen.