Zaterdag 25 mei is het weer zover! ScowOpen, de jaarlijkse open dag van Scouting Woerden. Geniet de hele middag van activiteiten voor jong en oud!

Dit jaar staat alles in het teken van circus: goochelaars, acrobaten, clowns en meer! De hele middag kunnen jong en oud zich vermaken met tientallen activiteiten zoals kermisspellen, vliegen van de kabelbaan, disco-bowlen en nog veel meer! natuurlijk is er ook dit jaar weer een heerlijk voedselplein vol lekkers waar iedereen kan smullen van vers gebakken lekkernijen en een lekker drankje bij de bar!

Wat en wanneer?
Het terrein is open van 12.00 tot 17.00 uur. Entree voor kinderen is 5 euro en volwassenen betalen 3 euro, inclusief consumptiemunt. Entree voor leden van de scouting is gratis

Er zijn dit jaar geen parkeermogelijkheden voor auto's, wij vragen iedereen op de fiets te komen.

Tip: trek oude kleding aan, neem voor de zekerheid een reserve setje voor de kinderen mee en kom naar de scoutingboerderij! Heeft uw kind geen zwemdiploma? Dan bent u zelf verantwoordelijk om bij uw kind te blijven.

Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws rondom de ScowOpen? Volg Scouting Woerden op social media of kijk op de website: scowo.nl

Adres: Kromwijkerdijk 116, 3448 HW Woerden

Het collecteren was weer een succes met een opbrengst van € 4261,62 waarvan de helft voor de groep. Toch weer meer dan vorig jaar.
Het was weer een leuke middag, lekker gezwommen en overgevlogen de foto's zijn weer te vinden bij de foto's

Op zaterdag 6 januari organiseert de Holbihorde van Scouting Woerden een nieuwjaarsmarkt voor het goede doel.  De opbrengst gaat naar KiKa.

Om het nieuwe kalenderjaar in te luiden wil de welpengroep een steentje bijdragen in de strijd tegen kanker bij kinderen.

De welpen (leeftijd 7-11 jaar) gaan zelf kokkerellen en hebben onder andere vogelbollen en -huisjes geknutseld, die op de markt zullen worden verkocht. Kom gezellig langs om een glaasje warme chocomelk of glühwein te drinken in de exclusieve Holbi mok (zie foto, op=op) of een bakje erwtensoep of oliebol op te peuzelen!!

Help de Holbihorde om een mooi bedrag voor KiKa bijeen te krijgen en kom zaterdag 6 januari lunchen voor het Goede Doel!

Wanneer en waar?

Zaterdag 6 januari op het plein van de Scoutingboerderij aan de Kromwijkerdijk 116.
Tussen 12.30 en 15.00  is de nieuwjaarsmarkt geopend en kunnen voor een klein bedrag (€3,00) hapjes, drankjes en knutsels worden gekocht die de welpen zelf gemaakt hebben. Betalen kan via Tikkie, iDeal of contant!

Doneren
Bent u verhinderd maar wilt de welpen wél helpen een mooi bedrag te doneren? Scan dan de QR code (zie bijlage) of gebruik de betaallink. Doneren kan tot en met 27 februari 2024.

De QR-code en betaallink zijn geldig tot 29 februari 2024.

Met veel respect en genegenheid gedenken wij onze gewaardeerde vrijwilliger

Joke van Aarst - Volkers

1948 - 2023

De kracht van een groep zit in haar vrijwilligers. Sommigen zijn zeer aanwezig, andere werken vooral op de achtergrond. Het zijn de ‘stille krachten’. Joke was zo’n ‘stille kracht’. Een kracht was ze zeker met een staat van dienst van ruim 50 jaar. En ‘stil’ was ze misschien in de letterlijke zin van het woord maar zeker niet figuurlijk. En als ze aanwezig was dan herkende je haar, zeker de laatste jaren, aan haar rode fleece met sjaal in de kleuren van de groepsdas.

Samen met Wil, haar man, was Joke al in het prille begin van onze groep actief. Hij als Akela van de zaterdagmiddagwelpen, zij als Akela van de ochtendwelpen. Nadat ze als leiding gestopt was,  is Joke nog decennia lang actief geweest binnen de groep. Zo is ze samen met Jaap Landman in de jaren ’90 de groepsbegeleiding begonnen en bijna 20 jaar secretaris geweest van het bestuur.

Maar Joke was ook de initiator en drijvende kracht achter tal van initiatieven waarvan een aantal tot op de dag van vandaag een begrip zijn binnen onze groep. Ze stond aan de wieg van het groepsblad Scout Koerier. Iets wat, zeker in die tijd, een uitdaging was. Niet alleen moest je constant leuren om artikelen (wat trouwens van alle tijden is) maar ook het maken van het blad was arbeidsintensief. Geen Word-docs, opmaakprogramma’s of printers. Gewoon op een oude schrijfmachine de artikelen tikken en daarna met een stencilmachine pagina voor pagina afdrukken, vouwen en nieten. Ook heeft Joke onze eigen Scout-Shop opgezet. Voor die tijd moest je als leiding zelf naar de Scout-Shop in Utrecht om uniformen, dassen en insignes kopen. Dat was omslachtig en inefficiënt vond Joke dus runde ze vanuit huis onze eigen Scout-Shop. Toen Scouting Nederland het aantal designs van groepsdassen drastisch inperkte ontstond het risico dat veel groepen dezelfde das hadden. Joke vond dat wij onze ‘eigen’ das moesten hebben en besloot om onze dassen van een gele bies te voorzien. Op zich een goede beslissing maar wel een met een consequentie. Onvermoeibaar naaide Joke op alle groepsdassen die gele bies. Onvermoeibaar was ze ook bij de ondersteuning van tal van acties. Ze was er altijd als er Kerststukjes gemaakt moesten worden en was lang actief lid in de Jantje Beton commissie. De laatste jaren was Joke samen met Gert vertrouwenspersoon voor leiding, staf en leden.  In 2010 werd Joke geëerd als Lid van de Orde van Oranje-Nassau voor haar vrijwilligerswerk bij scouting. Maar Joke is meer dan een lintje. Net als Jaap Landman (en nog vele anderen) was Joke een drijvende kracht die onze groep gemaakt heeft wat ze nu is. Dus, als je Joke stilletjes wilt herinneren, knijp dan even in de gele bies van je das. Dichter bij haar kan je niet komen.

div>