Magische welpen weekend

De welpen zijn een tijdje terug uitgenodigd om naar het magische woud te gaan. Hier eenmaal aangekomen werden de welpen verwelkomd door de vier magische beschermers van het woud. Elegante Emma, Alweerwolf Rolf, Joris draak en Kortdate Kasper.

Zij beschermen het woud tegen allerlei problemen zoals vervuiling en ze beschermen de natuur. De kinderen waren hartstikke welkom om het magische woud te verkennen. Helaas kwam duistere tovenaar Damian langs. Hij wilde het clubhuis, waar de welpen en de bewakers verbleven te gronde richten. Hij wilde namelijk zijn nieuwe schurkenhol daar plaatsen.

De bewakers waren klaar om het magische woud te beschermen, maar helaas sprak Damian een duistere spreuk uit, waardoor de bewakers hun krachten verloren.

Wat konden de bewakers nu verder doen om Damian te stoppen? Er was een oude legende dat er vier magische stenen waren die krachten van de bewakers kon versterken. Na het oplossen van raadsels en een zoektocht vonden de welpen de magische stenen om zo de bewakers weer sterker te maken.

Daardoor kon Damian zijn plan niet uitvoeren omdat de bewakers te sterk waren en bleef het magische woud in de mooie staat dat het nu nog steeds is.

Foto’s van dit magische avontuur zijn hier.

Jantje beton Collecte

Elk jaar collecteert Scouting Montgomery voor Jantje Beton. 50% van de opbrengst gaat naar Jantje Beton en de andere 50% naar onze vereniging! Wij gebruiken de opbrengst voor het organiseren van leuke activiteiten. Niet binnen, maar buiten! Precies wat Jantje Beton ook doet.

Wij staan zaterdag 2 maart in de oostermeent en collecteren van maandag 4 t/m 8 maart in een huis aan huis collecte. Woon je in een wijk waar Scouting Montgomery niet langs komt of je hebt ons gemist? Doneer nu alvast online via onze digitale collecte bus! Alvast bedankt!

Flinke viking Famdag 2023

Vorig weekend is het nieuwe scouting seizoen begonnen. Om het seizoen echt goed te openen hebben we op de Flinke Viking Famdag een aantal vikingen geholpen om flink stoerder te worden.

De vikingen wilden graag op rooftocht gaan, maar misten een boot en vaardigheden daarvoor. Daarom begon de dag met een handelspel waarbij genoeg geld moest worden verdiend om een boot te kopen bij de V&D (viking en dergelijke). Na een lekkere lunch zijn we achter de locatie van een mysterieuze man gekomen die ons een drankje gaf om sterker te worden.

Als laatste moesten we allemaal de stormbaan over om aan te tonen dat we nu echt sterk en vaardig genoeg waren om op rooftocht te kunnen gaan.

Nadat we dit allemaal hadden gedaan mochten we eindelijk op rooftocht! Dit hebben we gevierd met een heerlijke BBQ en bingo. De foto’s van deze dag vind je HINGA DINGA DURGEN.

Jantje Beton collecte

Wij staan zaterdag 4 maart in het Oude Dorp van Huizen en collecteren van maandag 6 t/m 10 maart in een huis aan huis collecte. Woon je in een wijk waar Scouting Montgomery niet langs komt of je hebt ons gemist? Doneer nu alvast online via onze digitale collecte bus! Alvast bedankt!