Laat je uitdagen!

Wij denken dat ieder kind een buitenkind is.

Speltakteken bevers

Bevers
Meisjes en jongens
5 - 7 jaar

De bevers komen elke zaterdagmiddag bij elkaar om leuke en actieve dingen te doen.

Meer over de bevers
Speltakteken kabouters

Kabouters
Meisjes
7 - 11 jaar

Wat je op vrijdagavond bij de kabouters doet, is elke keer weer een verrassing: fikkie stoken, toneel, een speurtocht ... het kan allemaal.

Meer over de kabouters
Speltakteken kabouters

Welpen
7 - 11 jaar

Actief bezig zijn in de natuur dat doen welpen veel. Elke week staat er iets anders op het programma.

Meer over de welpen
Gidsen My image
Speltakteken gidsen

Gidsen
meisjes
11 - 15 jaar

De gidsen schrikken er niet van terug om met zomerkamp een weekje te kamperen in een bos. Op vrijdagavond doen zij maffe gidsenquizzen, stoere buitenspelen en nog veel meer ...

Meer over de gidsen
Gidsen My image
Speltakteken verkenners

Verkenners
11 - 15 jaar

Iedere zaterdagmiddag doen de verkenners dingen die je thuis niet zo snel zult doen. Heb je bijvoorbeeld weleens aan een zelfgebouwde kabelbaan gehangen of een kippetje geroosterd boven het vuur?

Meer over de verkenners
Sherpa's Corsica Polaroid border sherpas
Speltakteken sherpa's

Sherpa's
meiden
15 - 18 jaar

De sherpa's verzinnen en organiseren hun activiteiten zelf. Daar hebben ze hun eigen plekje voor net buiten de blokhut.

Meer over de sherpa's
Expeditie 2013 rowans Polaroid border sherpas
Speltakteken rowans

Rowans
15 - 18 jaar

Bij de rowans draait het om eigen verantwoordelijkheid en het zelf doen. Er is geen leiding meer, wel is er een tweetal begeleiders.

Meer over de rowans
Stamweekend Polaroid border stam
Speltakteken stam

Stam
gemengd
18 - 23 jaar

Bij de stam ben je zelf verantwoordelijk voor het organiseren van de vetste activiteiten.

Meer over de stam
Bizons Polaroid border bizons
Speltakteken bizons

Bizons
gemengd
23+

De meeste bizons zijn vrijwilliger binnen de Radboud, maar vinden het ook nog leuk af en toe een rasechte scoutingactiviteit te doen.

Meer over de bizons

Lente in het bos

Nieuw leven

De zomerkampen

De kers op het scoutingseizoen

Kampvuur

Ja, we houden wel van een fikkie.

Sponsor ons gratis

De vriendenloterij

Steun ons

Kijk uit: het is weer tekentijd!

Let er even op!

Laat je uitdagen!

Uitdagende dingen doen, die thuis niet mogen of kunnen, daar draait het bij Scouting om. Omdat het thuis te klein is, je geen fikkie mag maken op het pas gemaaide gazon, of omdat je geen twintig vriendjes kunt uitnodigen voor een gaaf renspel.

Dat doen we in speltakken, leeftijdsgroepen, want wat voor iemand van zes een uitdaging is, hoeft dat voor iemand van veertien natuurlijk helemaal niet meer te zijn.

Meer weten?

Blokhut

Als je van de parkeerplaats ons terrein op loopt, zie je al heel snel ons Scoutinggebouw, de Blokhut, staan. Een gebouw dat aan alle kanten Scouting ademt. Gelegen in anderhalve hectare speelbos nodigt onze Blokhut je gewoon uit om avonturen te beleven, gave spellen te spelen en grote verhalen te vertellen bij een houtvuurtje.

Meer weten?