Welkom

De Prins Willem Zeeverkenners is een scouting groep met ruim 25 jeugdleden en vele vrijwilligers en aangesloten bij scouting Nederland. Het is een jongensgroep met meerdere speltakken in de leeftijd van 10 tot 23 jaar oud. Het clubhuis “De Naaldwijk” ligt in het Spaarne te Haarlem ter hoogte van de Spaarnhovenstraat. Dit is een oude mijnenveger van de Nederlandse Marine en is nu in dienst als het mooiste clubhuis van Haarlem.

Elke zaterdagmiddag zijn onze jongens voornamelijk op het water te vinden. Van jongs af aan worden de kneepjes van het zeilen al geleerd en wordt er veel geleerd over alle onderdelen van een schip. In het winterseizoen besteden wij ook veel tijd aan het onderhoud van de zeilboten. Elk jaar moet het houtwerk worden geschuurd en gelakt en worden ook de bootjes voorzien van een nieuwe laag verf.

Door het hele jaar heen hebben wij nog talloze andere activiteiten. Denk hierbij aan zeil-, roei- en zwemwedstrijden. Daarnaast zijn we  nog een aantal keer per jaar een weekend weg en hebben we in de zomervakantie 10 dagen zomerkamp.

Wil je meer weten over de groep?
Klik snel door naar de informatiepagina!