Welkom op onze website

Wil je weten wat er de laatste tijd voor activiteiten zijn geweest en wat het laatste scoutingnieuws is? Bekijk dan onze Facebookpagina!

Wat is scouting?
Scouting is een plezierige vrijetijdsbesteding voor iedereen vanaf vijf jaar! Bij Scouting speel je in je eigen leeftijdsgroep: een speltak. Iedereen krijgt zijn eigen uitdagingen en kan zo veel plezier aan het Scoutingspel beleven. In Nederland hebben land-, lucht- en waterscouts.
Elke week ben je met andere scouts samen in de natuur en maak je met elkaar een hoop leuke, maar ook spannende dingen mee. Wel eens geprobeerd een vlot te bouwen of een kompastocht  te lopen? Natuurlijk krijg je hulp van je leiding, maar je mag ook met elkaar oplossingen bedenken. Scouts gaan op kamp en dat is een grote uitdaging. Een weekend of een week lang in een tent ergens in Nederland. Zelf koken, hiken en nog veel meer geweldige activiteiten.
De ervaring die je opdoet bij Scouting is zo belangrijk dat je er ook later, heel veel aan hebt.

Scouting bij de Dr. Ariënsgroep
Onze groep  is in 1962 opgericht en is dus al een halve eeuw actief op scoutinggebied. Je kunt ons elk weekend vinden in clubhuis “de Pionier“, welke aan de rand van het Mheenpark geplaatst is.

De scoutinggroep draait geheel op vrijwilligers. Deze staan elke week opnieuw klaar om onze jeugdleden een leuke, creatieve, uitdagende en leerzame tijd te geven! Wij werken op basis van de doelstellingen van Scouting Nederland en bieden een toegespitst spelaanbod voor jeugdleden vanaf 5 jaar. Kijk op de pagina Hoe werkt het? voor meer informatie over het spelaanbod!

Heb je interesse om je als vrijwilliger in te zetten in een speltak, als erkend leidinggevende, of in een bestuurlijke functie? Kijk dan eens op de pagina Vacatures!

Ons scoutinggebouw is, buiten scoutingtijden, ook te huur! Kijk daarvoor op de pagina Huurinformatie.